فیلم ایرانی

حاشیه‌های پنجمین روز جشنواره فیلم فجر ۴۰

روز گذشته برای اولین بار دبیر جشنواره فیلم فجر، به محل برگزاری این رویداد فرهنگی پا گذاشت.

پنجمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، در حالی سپری شد که دبیر این رویداد فرهنگی بالاخره در خانه جشنواره حاضر شد.

مسعود نقاش زاده که مدت یک هفته به دلیل ابتلا به سویه جدید کرونا در بستر بیماری بود، دیروز پیش از نشست خبری فیلم سینمایی «دسته دختران» در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی سوالات آنها پاسخ داد.

او درباره کیفیت پایین برخی آثار حاضر در جشنواره گفت: قبول داریم که برخی آثار کیفیت مناسبی برای حضور در جشنوره ندارند اما هدف ما ایجاد تنوع ژنری در این رویداد فرهنگی بود. البته نقاش زاده امروز ساعت ۱۴ در برج میلاد حاضر می‌شود و طی یک نشست خبری به سوالات بیشتر اصحاب رسانه درباره جشنواره فیلم فجر پاسخ می‌دهد.

دیروز، دو فیلم سینمایی «بی مادر» و «دسته دختران» برای خبرنگاران و منتقدان به نمایش درآمدند. امیر آقایی، میترا حجار، پردیس میرعابدینی و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی فیلم بی مادر هستند که از بین آنها تنها امیر آقایی به دلیل حضور سر یک پروژه سینمایی در نشست خبری فیلم حضور نداشت.

 

پژمان جمشیدی در این نشست خبری در واکنش به آمادگی خود برای دریافت سیمرغ گفت: خیلی زود است که به سیمرغ فکر کنم؛ هنوز نیمی از جشنواره و فیلم‌ها باقی مانده هرچند که از ته دل ذوق زده می‌شوم، وقتی به گرفتن سیمرغ فکر می‌کنم.

فیلم دسته دختران هم دیروز در برج میلاد به نمایش درآمد؛ فیلمی که استقبال چشمگیر خبرنگاران را هم در پی داشت. چه در زمان نمایش فیلم و چه در نشست خبری. در این نشست خبری منیر قیدی کارگردان فیلم، در واکنش به شباهت فیلمش به تنگه ابوقریب گفت: اگر قرار باشد الگوبرداری کنم از آثار درویش و  حاتمی‌کیا خواهد بود و نه تنگه ابوقریب.

 

از جمله اتفقات خاص دیروز، حضور نوید محمدزاده در برج میلاد و در کنار همسرش فرشته حسینی بود. محمدزاده در جشنواره امسال فیلمی ندارد؛ اما همسرش یی از بازیگران فیلم دفاع مقدسی «دسته دختران» است.

 

فرشته حسینی که اهل افغانستان است، در واکنش به بازی خود در فیلم جنگی مربوط به خرمشهر گفت: من ایران را بسیار دوست دارم. من متولد ایرانم و اهل افغانستان و علاقه ام به این دو سرزمین یکی است.

 

در پنجمین روز از نمایش آثار جشنواره در برج میلاد، هنوز هیچ خبری از تب سنجی و تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت بهداشت و مسئولان جشنواره برای جلوگیری از شیوع کرونا دیده نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا