تمامی مطالب

مجیک 5 پرو دارای بهترین دوربین و نمایشگر موبایل در جهان!؟

آنر ضمن حضور در کنگره جهانی موبایل 2023 در شهر بارسلون از گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود با نام آنر مجیک 5 پرو رونمایی کرد. این گوشی از سخت‌افزار پیشرفته و طراحی جذابی برخوردار است.

آنر مجیک 5 پرو مجهز به سیستم دوربین پشتی با 3 ماژول 50 مگاپیکسلی و نمایشگری چشمگیر است و آنر ادعا می‌کند که این گوشی موفق به کسب بالاترین امتیاز وبسایت DxOMark هم در بخش دوربین و هم نمایشگر شده است. بدین‌ترتیب پرچمدار جدید آنر، هواوی میت 50 پرو را پشت سر گذاشته است.

بر اساس اعلام آنر، گوشی اخیرا عرضه شده آنر مجیک 5 پرو با کسب امتیاز کلی 152 در بخش دوربین و 151 در بخش نمایشگر اکنون بالاترین جایگاه در رتبه‌بندی DxOMark را در اختیار دارد. پیش از این هواوی میت 50 پرو با کسب امتیاز 147 عنوان برترین گوشی دوربین‌دار جهان را به خود اختصاص داده بود. از سوی دیگر آیفون 14 پرو و آیفون‌ 14 پرو مکس اپل با کسب امتیاز 149 صاحب برترین نمایشگرهای دنیای موبایل بودند.

آنر مجیک 5 پرو از یک نمایشگر 6.81 اینچی با لبه‌های خمیده در هر 4 طرف استفاده می‌کند. این نمایشگر از فناوری LTPO بهره گرفته و با نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی عمل خواهد کرد. رزولوشن پنل برابر با 2848×1312 پیکسل و چگالی پیکسلی آن نیز معادل 461ppi است.

حداکثر میزان روشنایی نمایشگر در حالت HDR به 1800 نیت رسیده و این پنل از قابلیت تنظیم روشنایی به کمک تکنیک مدولاسیون پهنای پالس با فرکانس بالا 2160 هرتز پشتیبانی می‌کند.

بعلاوه سیستم دوربین گوشی نیز کاملا خیره‌کننده‌ به‌نظر می‌رسد. مولفه‌های سیستم دوربین پشتی سه‌گانه با چیدمان خاصی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که آنر از آن تحت عنوان “Eye of Muse” یاد می‌کند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به یک سنسور سفارشی 1/1.12 اینچی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.6 است. این دوربین از قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصاویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

ماژول فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 3.5 برابری سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند. بعلاوه مجموعه‌ای از حسگرها شامل سامانه 3D ToF لیزری، سنسور چند طیفی برای تنظیم دمای رنگ و حسگر flicker نیز سیستم دوربین را همراهی می‌کنند.

منبع Gizmochina

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا